söndag 1 juni 2014

göra om, göra lättare

Långledighet över.
 
N låg däckad i förkylning tidigare i veckan som nu också nått D.
Än så länge under kontroll, hoppas det fortsätter så.
Trots förkylning och varmt väder åkte vi, hela familjen på familjedag vid församlingshemmet.
Glada tjejer höll ut hela dagen och vi hann med både hoppborg, ansiktsmålning, fiskedamm och annat.
Det gläder mig att vi får vara så "vanliga", att vi fixar sådana aktiviteter trots triggers och framför allt att vi kan göra det tillsammans.
 
 
Efter Troy sov vi nästan ingenting. Vände, vred och skrek. Jag kunde vakna i full ångest och det enda som fick mig lugn var Ns armar. Det blev onda cirklar. Jag minns att vår psykolog sa åt oss att förnya sovrutinerna. Byta ut sängkläder, nya kuddar, nya täcken. Det gjorde vi och så småningom gick det lättare.
Nu är vi där igen. Dålig sömn (även om det är mycket bättre nu än för någon månad sedan).
Idag har vi i alla fall köpt en ny säng.
Ändra rutiner. Göra om. Göra lättare.  
 
 

3 kommentarer:

Robert & Elisabeth sa...

Mitt hjärta gråter.
Elisabeth

skegrie sa...

Åå Sandra. Man kan ju sova dåligt även om ens barn för tillfälligt sover bra... Men vad mysigt med ny säng ändå. Jag älskar att shoppa nya påslakan ;-) Älskar att lägga mig i nya, rentvättade och som torkat ute. H&M home (shop online) har superfina påslakan till barn och vuxna :-) Kram!!

lilla angelyne sa...

Kram Elisabeth

Sara - Så sant, så sant. Nu har vi haft vakennatter igen och då först känner man hur bra det varit, men det blir bra med ny säng och jag ska absolut kolla H&M! :-) KRAM