tisdag 8 november 2011

uppehållslösen

För att vara helt ärlig. Ett blogguppehåll har legat på lut. Eller kanske lösenord. För en tid. Under en tid  har jag känt mig lite under ytan. Utan någon särskild anledning. Egentligen. Och jag vet inte varför. Därför vet jag inte ens vad jag ska skriva.

Idag började dagen lite tyngre än vanligt och jag hade tänkt att vi skulle stanna hemma, men efter ett sms av fina M pallarade jag mig och flickorna iväg till öppis. Lite kaffe och "mamma-snack" på det och sedan en lekparkstur med tjejligan M&A&E så kändes det mycket bättre. En gemensam ansträngning här hemma som avslutades med kladdkaka gjorde att dagen iallafall avslutades mycket bättre än den började.

Förresten så ringde jag till barnmottagningen idag, efter att D haft två episoder av "eksem" trots äggfri kost. Hon hann alltså bara vara eksemfri några dagar. Och kvinnan som svarar är inte min favorit. Verkligen inte! Hon tyckte att vi skulle "testa att plocka bort lite" för att se vad som kan vara orsaken. Men ÅH, det var ju där vi var innan. Jag vill inte hålla på att mixtra själv. Jag vill veta vad det är som gör att D mår dåligt. Punkt!

4 kommentarer:

Kristin sa...

va det dummast jag hört att du ska mixtra själv!är väl deras jobb att ta reda på vad hon är reagerar på!å va irriterad jag blev nu!!klart att du vill veta!!stå på dej vännen!!stor kram!

Vilma sa...

Fy vad jobbigt. Hoppas verkligen att ni får ordning på eksemen snart.
Kram Maria

Anonym sa...

Hoppas ni kommer fram till en lösning snart och att solen och energin kommer tillbaka till dig så småningom!

Line sa...

å jag vill att du ska fortsätta skriva! lite så man hänger med i ditt liv även om vi ses så sällan :) stora kramar från oss (som bara är hemma och bebisgosar :) )