lördag 5 november 2011

alla aldrig men så tacksam

Förkylda är vi allihopa. Eller iallafall småtjejerna. Då passade det gott med inomhusaktiviteter.
Eira och jag förberedde för eftermiddagens ljuständning.
E fick ett eget ljus att pyssla med. Hon valde stjärnklistermärken.


Väl på kyrkogården fick vi sällskap av F&F. E tittade sig förvånat omkring på alla ljusen.
Vi pratade om att alla de människor som hade fått stenar och tända  ljus fanns i himlen hos Troysan och mormor Marie.


Mitt mammahjärta värmdes helt oerhört mycket av alla de ljus som tänts för vår lille pojk.
Jag hoppas att Ni vet hur mycket det betyder för mig att få komma dit och se att någon varit där och tänt ljus. Det betyder. Så mycket!

Jag nynnade mjukt för Disa som var lite ledsen. Och det slog mig.
Jag sjöng aldrig för dig.
Så mycket jag kommer att påminnas om. Alla aldrig.
Alla de stunder som gått oss förlorade.

Jag skänker en tanke för alla saknade. En tanke till alla de vars hjärtan brister.
Stor kärlek.


Troy ~ Mamma ~ Morfar
...och alla de änglar som lämnat oss alldeles alldeles för tidigt.

3 kommentarer:

Kristin sa...

Vi kom aldrig till Troy som jag tänkt eftersom lilla O var så ledsen i bilen från folkärna!Tände ett ljus för honom här hemma istället!tänker hälsa på honom en annan dag istället!kram till er!

Anonym sa...

Hälsade på troy igår kväll, det var så fint med alla ljusen! Ta hand om er kram linda

Zandra sa...

Ja usch vilken helg, man har saknat massor. Som alltid i och för sej...
Vad mysigt ni har gjort hos Troy, varmt och inbäddat och alla ljusen. Så fint. Han är glad där han är.

Hoppas ni får en fin vecka.
KRAMR