onsdag 9 november 2011

onsdag i det stora hela

En fin onsdag, trots det sedvanliga "onsdagstrotset". Tänk att det verkar som om det går troll i onsdagar.

Vi startade dagen tidigt med att packa oss redo för att åka till pappaNs jobb och hälsa på. PappaN som idag hade ridning på agendan. Det var en mycket spänd stortjej som ivrigt skyndade sig igenom ridhuset för att komma ut i stallet. Något besviken var hon till en början över att inte få rida på de stora hästarna. Men Smulan stod troget och väntade och när E väl kom upp såg det ut som om hon aldrig gjort annat. Ja, och sedan skulle förstås varenda lite vrå upptäckas. Jag kan väl lugnt intyga att jag inte riktigt kände mig hemma, men det tar sig. Jag stod ju iallafall bredvid hästen den här gången.

Vi lunchade med pappaN innan vi begav oss hemåt igen och lite dropinsång på öppis. Jättekul med "nya" mammor och barn. Lite fika, bus och lek (och hundra toabesök) och sedan förbi F&F för att sedan åka hem.

Pust.

Pust.

Nu väntar en stunds tvtitt innan jag förmodligen slocknar på soffan.

0 kommentarer: