måndag 26 september 2011

bättre dag

Jag är trött och borde sova istället för att sitta här. Dagen har gått i ett. Här om dagen påmindes jag om att det fanns en hemtenta att skriva, inlämning senast på fredag. En hemtenta som skulle skrivas tillsammans med min tidigare studiekamrat S. Pust. Det var med bävan jag tog tag i den. Jag skrev lite effektivt igår, men idag när vi skulle gå igenom den fick det bli lite provisoriskt med den minsta dottern ammandes i knä och den andra sittandes på andra benet, läsandes böcker. Mja. Det gick väl sådär.

Efter lite kvällsskriv tror jag att vi nöjer oss. De tidigare perfektionisterna är spårlöst borta och vi hoppas bara att vi kanske kan få till ett G.

På eftermiddagen traskade vi ned till stora lekparken för bus med goa tjejerna M&A&E. PappaN kom dessutom hem tidigare från jobbet så maten stod på spisen när vi kom hem. Lyx!

Disa mår för övrigt bättre idag. Hon har inte riktigt varit sig lik och är än inte helt som vanligt. Men mycket bättre idag. Märkligt är dock hur hon väljer bort amningen emellanåt, hon som aldrig nekat. Istället är hon bara ledsen, vilket inte heller hör till vanligheterna. Så. Jag hoppas att det blir som vanligt snart igen. Nog med oro.

1 kommentarer:

Sofia sa...

Krya på sig kramar till lilla Disa <3