tisdag 27 september 2011

då är tårarna nära

Dagar som den idag är de som får mig att leva. Dagar när allt flyter och allt bara är så bra som det kan vara.

Just nu kretsar det mesta kring mina älskade små. Mår de bra så gör jag det också.

Och när vi sitter runt bordet på "öppis" och E räknar upp de andra barnens mammor för att avsluta med mig och då säger "-Jag älskar min mamma". Ja, då är tårarna nära.

Och när vi efter middag, kvällsbad och annat kvällsfix inte hittar henne någonstans men hör henne nynna kvällssången - sittandes i sin säng med godnattsagan. Ja, då känner jag att det har varit en bra dag.

Älskar.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Det låter verkligen underbart! <3
För mig är det likadant att mår mina barn bra så mår jag bra.
Just nu är jag jätteförkyld och har jobbigt med årsdagen som är på fredag, samtidigt som jag försöker ordna inför dop och födelsedagskalas. Först ska vi fira Ester, sedan A som blir 2, sedan mig och sedan dop, men min födelsedag är ju inte så mkt förberedelser inför :)
Jag bara njuter av att läsa din blogg, särskilt såna här inlägg för jag blir så glad när ni mår bra :)

moffa sa...

Åhhhhh.... =)