torsdag 21 juli 2011

trots allt

änglakatt från frida [örebro] ~ mina tre hjärtan ~ kaninisen från systrarna ~ mamma & eira vinkar till troysan på molnen ~ röda hjärtat från moffa ida ~ isthe & kladdkaka till födelsedagsfika ~ nalle från frida m. familj ~ tre vita rosor


Det var en fin dag. Trots allt.
Mitt i all saknad efter det som helt plötsligt tog slut finns också all kärlek till det som också fötts.
Och kärleken till älskade Troy finns alltid kvar. All den kärlek som sprängdes i mitt bröst efter hans död finns fortfarande kvar. Den var ämnad för honom.
Men jag har så mycket mer att ge.
Och jag överöser de mina.
De mina, de dina.
PappaN och småsystrarna.
All min kärlek.

5 kommentarer:

Annica sa...

Till lilla familjen underbara, ni är så fina tillsammans och det gör så ont att det saknas en liten pojke hos er..
Men jag tycker ni hedrar och minns han så fint och med sån värme och kärlek..
Jag tror att era flickor kommer att få "glädjen" att på ett naturligt sätt möta sorgen som finns i livet för ni låter den på ett naturligt sätt vara med..
Troy verkar alltid vara med er och jag tycker det är så fint..

Tänker på er ofta i dessa dagar(annars med förståss)
Och jag hoppas att den lilla storebrorn har ett födelsedagskalas i himlen, precis så stort och roligt som han förtjänar..

Kramar till er..

Jessica sa...

Så har jag känt det de två födelsedagarna vi har haft, att de trots allt varit fina.
Jag har så svårt att förstå att vi närmar oss en tredje födelsedag och måste fira den ännu en gång utan vår dotter.
Känner så väl igen den där sprängande kärleken som kändes som att man brast i tusen bitar, den var ämnad för för Ester och ju fortfarande för Ester. För varje barn kommer ju mer kärlek, man har för var och en. Alla, lika älskade på olika vis för att att de är just "olika".
Varm kram

janina sa...

Hej Sandra, jag är in här och läser men lämnar så sällan en kommentar. Jag både skrattar och gråter när jag är här inne och läser, du förmedlar sådana känslor i det du skriver. Dom är så fina dina 3 hjärtan och jag tycker att det är fantastiskt att ni skickar bubblor till storebror <3 Ni verkar vara fantastiska föräldrar med massa kärlek kom ihåg att du är den alldeles bästa mamman för just sina barn! (Men visst sjutton är dom billiga vissa stunder) Stor kram/ janina

lilla angelyne sa...

Annica - Jag hoppas också att flickorna på något vis får med sig något positivt i all sorg. Det är svårt det här, att veta vad som är bäst att göra. Kram

Jessica - Visst är det så. Varje barn har sin egen kärlekspott, som bara växer för varje dag. Och det är ju så med födelsedagarna, att det gäller att göra det så fint som möjligt för hemskt nog så är det ju såhär det är...Kram

Janina - Tack goa du för dina ord! Och ja, haha, Eira och jag är otroligt oense...ganska många gånger om dagen. Men lika plötsligt vänder allt och allt är bara kärlek. Det är väl underbart!
Oh, jag hoppas vi springer på varandra någon gång när du är hemåt. Är så nyfiken på dina flickor! Kram

Linda sa...

<3

Vackra bilder från en tung dag.

Varma kramar!