söndag 5 september 2010

troys napp

Ännu en bra dag att lägga till handlingen. E tog sovmorgon imorse, halv nio. Trevlig helgtradition månne?

Babygymmet blev sålt idag och igår gick våra auktioner ut på tradera där nästan allt blev sålt. Agni skrev ett toppeninlägg ang. att sälja saker, för en tid sedan och jag kan bara instämma. Det är kul!
Jag ska leta kurslitteratur nu, det är en av de bästa sakerna att köpa begagnat. Särskilt sådan litteratur till kursen vi läser nu. Tråkigt (men viktigt förstås).

Eira hittade Troys napp här om morgonen. Den låg i min nattdukbordslåda, tillsammans med andra minnen jag gärna förvarar nära mig. Iallafall så fanns där Ts mininapp från Uppsala. Han fick en där, helt i silikon, eftersom han snuttade och letade mat, innan vi kommit dit. Det här är en episod som gör mig väldigt ont då vi "bara" hann med att se honom väldigt sjuk. Innan vi kom blev han bortkopplad från respiratorn och då letade han efter sin mamma - men jag fanns inte där. Jag hann inte dit. Vi fick behålla nappen och det är jag väldigt tacksam över. E fann den. Och hon visste exakt vad det var, trots att den inte alls ser ut som en vanlig napp. Hon har blivit så stor. T är fortfarande min lilla lilla bebis. Vissa korta glimtar kan jag förnimma honom som en tvååring, men oftast värker det i mina armar efter ett saknat litet knyte. Alltid. E är stor nu och jag är så tacksam. Så ordlöst tacksam över alla dagar jag får se henne växa.

1 kommentarer:

Jessica sa...

Nämen här är ju jag omnämnd ser jag :).

Jag läser din blogg och ibland så hamnar jag här, hos eran lilla Troy <3.
Du skriver så vackert och rörande.
Vad dessa barn gör med oss. Som vi klarade oss så bra utan innan de kom. För att sedan leva för dom <3.

Grattis i massor till graviditeten (det har jag väl skrivit förut nånstans hoppas jag).
Och så fin hon är lilla Eira.

Stor kram!