söndag 5 september 2010

höstfin

Eira är höstfin i sin nya väst och kavatskor.

Tidigare i livet har jag inte varit så förtjust i hösten. Jag är en "årstidskänslig" person. Och mörkret har en tendens att göra mig låg. Men med E i närheten är det svårt att vara låg. I och med studerandet kommer jag verkligen uppskatta helgerna, kanske på ett helt nytt sätt mot tidigare då det varit jag som varit hemma och pappaN som varit borta i veckorna.

Igår var det Es 11 månadersdag och farmorn och farfarn kom och överraskade med förfödelsedagspaket.=)
I paketet låg en finfin väst (som mamman spanat på lääänge). E har redan invigt den, fast utan den fina huvan. Kavatskorna som hon fick i fredags (och som bästa farfar var med och sponsrade) är också invigda. E tycker dock att de är så fina att hon hellre sitter och pillar på dem än traskar i dem. =D

0 kommentarer: