lördag 18 september 2010

en award


Det är faktiskt andra gången jag får denna otroligt fina utnämning.
Denna gång kom den från fina Caroline. TACK!
Kika in på hennes sida och dröm er bort i hennes foton (det gör jag ofta). Hon är dessutom en fantastisk mamma, inredare och hon är en stor inspirationskälla!

Med utnämningen följer: Kopiera bilden & visa att man fått den. Tacka & länka personen man har fått den av. Nominera 7 andra bloggare & länka till dem. Berätta 7 fakta om dig själv.



Att endast nominera sju stycker bloggare är ett tufft jobb, eftersom jag läser betydligt fler bloggar som jag tycker är helt fantastiska. Denna gången väljer jag att nominera bloggvänner som ingår i den speciella mammaskaran - alltså mammor med barn som inte lever (några blev nominerade även i förra awarden).

Om livet döden och allt däremellan - En av mina finaste vänner som jag förmodligen inte lärt känna om det inte varit för våra saknade pojkar. Nu har vi dessutom delat en av de finaste upplevelserna i livet - förlossningen av våra syskon (ja, jag var inte med med, men vi var på förlossningen samtidigt iaf.). Hennes blogg är innerlig, vacker och viktig!

En dag i taget - Underbar läsning som lockar till många fniss. Men också till tårar och ont i hjärtat. Hannah skriver om livet med saknade J och lillebror A.

Kolbengtsson - Tjejen som jag önskar all, all lycka i världen. Med två små flickor, alltid i hjärtat, handlar bloggen om svårigheter livet för med sig när allt inte är som det skulle, men också om glimtar av hopp och mycket kärlek.

Lovilin - Ännu en vän jag lärt känna i Spädbarnsfondens änglagrupp som gett mig så mycket hopp för framtiden. På hennes blogg är det lätt att känna inspirationen flöda i all inredning, särskilt nu när de bygger ett helt underbart hus (slott!).

Älskade familj - En relativt ny mamma i "vår gemenskap" vilket kramar mitt hjärta hårt hårt. Jag läser hennes ord och är så oerhört ledsen för att lilla W inte fick leva med sin familj. Jag läser också med en stor värme, de enormt vackert formade orden skulle kunna komma från min egen tid.

Zoieli - Här finns hopp! Med två barn i hjärtat och tre på jorden beskrivs hur sorg och glädje ständigt finns vid varandras sida. Kärlek.

Kampen efter Nilwa - En blogg jag relativt nyligen hittat till. Eller rättare sagt är jag nygammal. Nu följer jag med glädje resan mot ett litet syskon och vägen efter en saknad dotter och syster.

Det finns fler mammor. Det finns så många mammor som inte får hålla sina hjärtegryn i sin famn. Och det gör mig så ont. I den riktiga världen finns vi, men det finns så mycket rädsla runt oss. Som om vi vore farliga. I bloggvärlden finns vi och där vet jag att våra ord sätter spår. Där kan vi berätta våra historier och kanske kanske kan vi påminna andra om att känna tacksamhet inför det de har (jag vet också att många redan gör det, men ibland kan man behöva ytterligare en påminnelse). I våra berättelser får våra barn ta plats och leva. Det är viktigt. Så oerhört viktigt!

Är ni fler änglamammor som läser här hos mig? Lämna gärna ett spår så att jag får hälsa på hos er.

Så...
Jag har ju redan berättat sju intressanta(?) fakta om mig. Denna gång överlåter jag det åt N. Så här kommer sju intressanta(?) fakta om mig.

1. Sandra är hysteriskt rädd för insekter, ormar och nästan för alla smådjur faktiskt...
2. ...och för trånga utrymmen. 
3. Överambitiös - vill att allt ska vara perfekt.
4. Drömmer om att resa.
5. Planerar inför att flytta till hus...någongång.
6. Har samlat på änglar. I alla former. Överallt.
7. Får ibland "tantinfall" och hytter med fingret åt mötande bilar och skriker "fy fåglarna" när hon blir riktigt arg.



Hihi, ja jag kanske hade formulerat det annorlunda, hrrm. Några saker kom väl inte direkt som några nyheter. ;-)



7 kommentarer:

Lovilin sa...

Men tack vännen! Blir alldeles tårögd, tack för de fina orden!!

Kram
Linda

Annica sa...

Blir också alldeles tårögd av dina fina ord,tack kära du:)

I huvudet på Caroline sa...

Vilka fina rader jag fick på din blogg!! Ord som ger en otroligt värme, tack snälla underbara du!

Klart du skulle ha en av mina award, helt utan tvekan:)

Sköt om Er! Stora kramar!

Alexandra sa...

Tack du underbara människa! Jag blev tårögd när jag läste din nominering. Jag är så oerhört tacksam... Och självklart är det okej :)

Härligt att lilla Eira börjat gå! Det är så enormt stort när dom små gör sina framsteg. Man blir så stolt!

Ta hand om er, massa kramar från Alexandra

Elisabeth sa...

Tack snällasnällasnälla du! Jag blev alldeles rörd!

Jag har skrivit i min blogg om du vill läsa...

http://zoieli.blogspot.com/2010/09/blog-award.html

Varm kram/Elisabeth

MammaV sa...

Är inne här och läser emellanåt, du skriver så fint!
För fyra år sedan födde och förlorade jag min Gustav. Efter det har vi fått två vackra tjejer som förgyller livet, och Gustav lever vidare genom dem.

/mammaV

Linda sa...

Tusen tack vännen för dina fina ord <3

Glad att jag har dig!

Kärlek och kramar