måndag 2 augusti 2010

viktminskning och matprat


Häromdagen passerade jag viktminskning på -11,5 kg. Det har gått alldeles ofattbart bra. Vi fortsätter äta enligt LCHF och trots att det är kämpigt ibland mår vi så bra utan kolhydrater. Jag ligger fortfarande ganska lågt med kolhydratintaget, där jag siktar på att inta ca 25g/dag, men brukar hamna mellan 25-30g. "Nu för tiden" händer det att vi fuskar lite på fredagar. Nu i fredags delade vi på en halv ciabatta som vi doppade i olja och salt. Det är gott!

Idag på BVC nämnde jag att jag och N äter LCHF och som räknat var det inte populärt. Eller ja, vi får väl äta hur vi vill, men LCHF för en mängd fördomar och myter med sig. Vi ger naturligtvis inte Eira samma mat som vi äter, även om vi oftast baserar hennes mat på samma som vår, till exempel om vi äter köttfärs så äter E det också - bara i en annan form. Jag tycker dock att det är lite märkligt att det rekommenderas att inte ge barnen lättprodukter samtidigt som att det är bra att vänja dem att dricka lättmjölk och lågfet ost så småningom. För mig är det samma sak. I vårt hem kommer inga lättprodukter alls in. Jag tror på att äta så naturligt som möjligt. Det är tur att valet ligger hos var och en.
.
.
Uppdatering; -11,5 var förra veckans vägning och när jag idag (tisdag) trippade upp på vågen visade det härliga -12,3. Tjoho!

6 kommentarer:

älskadebarn sa...

DU är så himla dukkkktig! Jag ahr kört igång igen också. Blir lite peppad av er...tränar du mycket för att gå ner?

Precis bakat lchf muffins...de var faktist helt ok

kram

Sara Lindgren sa...

Vad du är duktig Sandra!!!
över 12 kilo det är ju helt otroligt bra!

Lisa Olveby sa...

Tycker du är jätteduktigt med ditt viktkämpande som ger så bra resultat. Sen njuter jag av alla fina bilder du delar med dig av Eira i din blogg.

Kram

kristin sa...

duktig du är!!vi har oxå provat LCHF men för oss funkade det inte.finns en jättegod variant på tjockpannaka man kan göra!om du vill kan jag skicka länk på receptet!?kram kristin

Anna sa...

Så duktig är du!! :)

Linda sa...

Grattis!!!! Du är bäst!