onsdag 4 augusti 2010

nattjobb & lyxdusch

Sådärja. Då har jag jobbat min första natt på...ja över ett år. Det gick ok. Här hemma hade det bättre än ok. E hade vaknat och gnytt, men sedan somnat om, blivit överflyttad på morgonkvisten och sedan sovit till vällingtajm. Farmorn och farfarn kom för att övervaka tiden mellan att pappaN började jobba och jag slutade, en halvtimme ungefär. Jag passade på att duscha medan de var här - lyx att slippa snabbduscha, såhär mitt i veckan. ;-)

Jag tänker mycket på att jag snart ska börja skolan. Det liksom ligger och gnor inom mig. Igår hade jag ett allvarligt samtal (eller nåt) med min bästa Carro. Hon förklarade mer ingående om C-uppsatsen för mig och hjälpte mig komma på hur jag kan lägga upp det hela. Det är nämligen C-uppsatsen (som jag hoppas hoppas få skriva själv) som varit en stor del av oron. Det och att jag kommer börja min VFU på Eiras födelsedag. :-(
Iallafall så känns det lite bättre nu. Jag har redan en massa idéer om litteratur och artikelförslag. Jag ska så småningom skicka iväg mail till några personer som jag tror mig kunna ha hjälp av. Det känns bättre. Det gör det faktiskt.

Idag är det mamma&bebisträff (fast vi har väl inga bebisar längre :-o). Mys!

1 kommentarer:

Linda och Alva sa...

Ja det ska bli mysigt att träffas, vi blir några stycken idag iallafall :)
Det får nog bli fika inomhus idag som det verkar ;)