måndag 9 augusti 2010

kavat

De här söta skorna fick E av min vän och fd kollega S. Det är stl 18 på dem och jag hade hoppats på att hon skulle kunna ha dem till hösten när (om) hon har börjat gå. Hittills har de varit alldeles på tok för stora och jag har funderat om hon kanske inte kommer hinna växa i dem.
Men så här om dagen när vi skulle ta på skorna (de med nyckelpigorna), så gick det inte. Ca en cm av hälen blev kvar utanför skon. Tokigt!
Och så testade jag "Kavatskorna" och visst finns det marginal men inte är det mycket.
Så nu tänker jag istället. Tänk om hon hinner växa ur dem!? :-)

Det är inte längre bara kläder som får rymmas i den "urväxta" högen.

Nu finns där också ett helt gäng med skor!


1 kommentarer:

Anna sa...

Jag har hört att det är på sommarn barnens fötter växer som mest. Måste också ta och kolla döttrarnas skor, så de inte går och kröker tårna. Tänk att dessa små snart är uppe och knatar. Fantastiskt.
/Anna