måndag 30 augusti 2010

första dagen

Första skoldagen är överstökad. Jag är måttligt imponerad. Inte för att jag var direkt laddad med positiv energi, men det var inte fullt så eländigt som jag väntat mig. Eller ja, det var det till en halvtimme innan slutet. Men så träffade jag på en tjej som också är ny efter mammaledighet och då kändes det lite bättre. Tjejen ska dessutom läsa samma kurs som mig så nu slipper jag känna mig helt vilse.

Jag saknar dock distanstänket. I kursen vi kommer läsa härnäst ligger föreläsningarna dessutom i E-tuna, vilket innebär långa resor flera ggr i veckan. Jag hoppas att det kan diskuteras. Jag tror ju på eget ansvar och den egna förmågan att söka information och har man bara studiematerialet så kan man göra ett, i många fall, lika bra jobb som på plats.

E sov när jag kom hem och hon kommer säkert inte ha vaknat när jag åker imorgon. Jag vill bara hålla hennes lilla kropp intill mig. Mammas fina. Det här blir svårt att vänja sig vid.

Nu känner jag mig helt slut - sängen nästa.

Trevlig måndagskväll, hörrni!

1 kommentarer:

Line sa...

Tack för dina ord, alltid bra att höra andras tankar om sina egna tankar ;) vi saknade dig idag! Kram Line