onsdag 2 juni 2010

ensam natt

Jag har varit så seg idag. Jag tror all väntan i Falun igår tog alla krafter ur mig. Tur att det var solsken idag. Solen har en läkande effekt.
.
Läkaren, igår, trodde alltså att Eira har astma. Det är något som även vi misstänkt eftersom både jag och pappaN har det. Det finns även på fler sidor i släkten, så det ligger nära till hands. Nåväl, idag hämtade pappaN ut kortison och luftrörsvidgande som vi ska behandla med en tid framöver. Eira var inte överförtjust över masken som ska hållas framför i 5-10 andetag. Förhoppningsvis vänjer hon sig. Vi får leka fram en relation helt enkelt...
.
I lunchsolen mötte vi upp med mammor & bebiskompisar. Eftersom det är lite dåligt med skugga vid vår gula villa köpte vi "ta-med-fika" och tog oss till Karlbergsparken. Där hade vi en mysig stund i vanlig ordning. Finfina foton lyckades jag få till, men pappaN har kameran så de får komma upp en annan dag.
.
Jag och E ska tillbringa vår första ensamma natt inatt. På eftermiddagen skjutsade vi pappaN till tåget som skulle ta honom till V-ås där han har examensmiddag och eftersom han har skola imorgon lämpar det sig bäst att han sover över hos faster A. Än så länge är allt väl. Vi tog en långprommis runt stan efter skjutsen och sedan gick vi hem och badade (ja, E då förstås eftersom mamman inte får plats i baljan). Det var en trött tjej som sedan myste under filten med vällingen och snutten till Drömkåken. Nu hoppas vi på en lugn och sömnrik natt!






Såhär fin var presenten jag fick av min helt underbara familj på morsdag. Älskar.

3 kommentarer:

c sa...

hoppas ni får en natt med massor av sömn, d behöver du verkligen <3

Linda och Alva sa...

hoppas natten gick bra för dig och att Eira sov som en liten prinsessa hela natten :)

Sofia sa...

Fin present till fin mamma!
Hoppas allt gått bra och ni har eran pappa hemma igen. Kram kram