måndag 10 maj 2010

fitbräda

Igår lånade jag Fitbrädan (världens roligaste namn för övrigt), till Wii, av min svärmor. Efter några om och många men lyckades jag få igång den idag. Roligt! Eira låg som förstenad och tittade på mig. Tokiga mamma som hoppar upp och ned. För en stund sedan kom jag hem från afropass också. Tack och lov är jag inte en sådan person som ger upp något efter bara ett försök, så jag gav det en till chans. Förra veckan var jag ju inte så väldigt impad. Tack och lov. Idag var det mycket roligare och jag är peppad till tusen. Nu jäklar ska det hända något med den här gamla pöskroppen. Heja, heja. Som tur är har jag också min peppbrud, bästa C, med mig. Det här ska gå!

Andra gången jag då är borta från Eiras nattning. Det hade gått sådär. Det skar verkligen i mitt mammahjärta att behöva stänga dörren när jag hörde henne gråta. Jag måste bli bättre att lita på att pappa kan. För pappa kan verkligen. Han är ju världens bästa. Nu sover hon iallafall och jag hoppas att det fortsätter i den andan hela natten.

God kväll.

0 kommentarer: