måndag 15 mars 2010

sömnlös

G

ör ett kort uppehåll här innan det bär av in till sängen. Har redan tupplurat en stund på soffan, men för ryggens skull blir det nu sängdags. Känner mig mer eller mindre gråtfärdig bara av att tänka på sömn. Det var länge sedan. De vakna nätterna hänger i. Hittills, sedan nattning, har E vakat tre gånger. Det lär bli liknande hela natten. I några dagar har vi försökt ersättning. Men filurskan verkar veta vad som väntar då hon beslutsamt kniper sina läppar. Ja, för allt annat än tutten då förstås.

Eller, när vi och äter vill hon gärna sitta med eget glas och sörpla några droppar vatten. Men ersättning. Mnjä.

Jaha, natt var det.

2 kommentarer:

Anna sa...

Vilka jobbiga nätter det måste vara. Jag skäms nästan att säga det, men jag har ingen egen erfarenhet av besvärliga nätter, mina döttrar har sovit hela nätter sedan de var två månader.

Det jag har hört andra göra dock, är att låta pappan ta nätterna helt och hållet (kanske annat rum) under ca en veckas tid då mammans blotta närvaro associeras med god mat.

Det låter supertufft, och det beror naturligtvis på hur gärna man vill slippa småammandet och hur lätt man har att släppa kontrollen som mamma också.

Ja, ja det är lätt att sitta här och tipsa, alla barn är olika. Hoppas ni hittar någon lösning som passar er.

Frida sa...

Å, va jobbigt! Men det är bara att pröva igen och igen. Du ska se att hon snart kommer på att det inte är så tokigt ändå med flaskan;-)

Ett litet tips:(fast det har ni säkert redan provat)Jag tycker ni ska prova att det är Niklas som ger flaskan. Du, hela du luktar ju mat för Guds skull! Nej, mamma Sandra får försvinna under denna stund. Du ska varken höras eller synas för Eira:-)
Kanske, kanske det hjälper liiite! *hoppas*

Lycka till!

Kram