tisdag 16 mars 2010

oggande

V

ilken urusel dag det är idag. Och vi har bara kommit till eftermiddagen.
Nä natten blev inte bättre den här gången heller. Det känns som om vi har testat allt. Jag förstår att jag inte är ensam om "vakna-nätter", men det är oerhört påfrestande och det känns som om vi är ensammast i världen.
Jag ska tillägga att hon inte helt kniper sina läppar för flaskan. Problemet är väl att hon inte suger och skulle hon mot förmodan göra det spottar hon kvickare än attan.

På toppen av allt fick jag en minst sagt otrevlig nyhet imorse. Guldkanten som jag skrev om för någon vecka sedan, det som skulle vara början till vårt bröllopssparande var pengar som betalades ut retroaktivt för timmar som jag jobbat för flera år sedan. Det är långt ifrån alla timmar jag fått betalt för men allt är bättre än inget. Idag fick jag veta att det skett ett missförstånd. Som det så fint heter. No way att det har. Jag ringde facket och den här gången tänker jag inte ge mig.

Urusel dag som sagt.

4 kommentarer:

pastorsfrun sa...

Stå på dej!!! Det är så lätt att inte orka bråka, men har du rätt så kämpa!!! Hoppas verkligen ni får sova inatt!
Kram Mia

Linda sa...

Skickar dig en stor kram nu när det är så tufft!!! <3

Jag förstår så väl att det sliter på dig/er att inte få sova. Allt blir så mycket svårare när utan sömnen. Kanske gröt kan vara ett alternativ till ersättningen? Eller känner ni att det är för tidigt med mat? Jag skulle så gärna vilja råda, hjälpa, tipsa, men jag har så ny jag med. När Gustav vaknar ofta blir det till slut bröstet här med, för att man är så trött. Det är jag som sköter nätterna för det mesta här och då blir det så. Ett hemligt vapen, som man tyvärr blir trött av att använda. Svår ekvation det där.

Hoppas det ordnar sig med jobb o pengarna. Kämpa på vännen!

Kram!

*annorlunda mamma* sa...

Stor kram till dig o f*n vad uselt om pengarna.. Men inte lätt o kämpa när man är trött..

Måste även få fråga, eftersom din plutt är en månad äldre än min.. Har du börjat ge Eira mat ?

Anonym sa...

Du kan ge dig på att du inte kommer att bli ensam om att slåss!!! morrr.
Kramar Bodinskan