tisdag 9 februari 2010

världens gladaste unge

Jag tror att vi fått världens gladaste lilla unge. Idag har hon varit på sitt allra mest strålande humör och då är det inte svårt att må bra. Hennes nya ljud är att testa de höga tonerna och sedan avsluta med ett gurglande skratt. Underbart

Runt lunch hade jag och Eira träff med psykolog Kerstin som försiktigt la fram att vi kanske inte behöver ses så ofta. Jag har faktiskt tänkt tanken. Jag mår ju så bra. Ångestattacker har jag knappt haft sedan Eira föddes. Lite skrämmande är det förstås. Jag har gått hos psykolog sedan jag var 12 år. Klarar jag mig själv? Jag känner mig starkare nu. K har varit fantastisk för mig. Jag vet inte hur jag skulle ha klarat av att leva, efter Troy, utan henne. Hon har gett mig de bästa verktygen för att leva ett gott liv.




På eftermiddagen åkte vi sedan till Uppsala. En sväng på Gränby och sedan Ikea. Tänk att man man kan komma hem med så mycket man inte ens visste att man behövde. Nåja, diskborstar går ju alltid åt. ;-)




Pappan & Eira på Ikea
~
~

7 kommentarer:

mikaela sa...

hoho, jag bor ju nästan i gränby!

A sa...

Vad fina matchande kläder Peira och Nicke hade :D Många kramar från Eiras faster

johanna sa...

Åh fina lilla Eira! vad underbart ni verkar ha det! kan tänka mig varför hon är så glad när hon har världens goaste morsa=)! skönt att höra att även du mår bra, du är så stark! Sköt om er,kramar Johanna

elin sa...

åhhhh.vilken bild..härliga ungen. visst kan dom få en o må så bra o lycklig så man nästan spricker även de dagar då det känns lite tufft :/ :)

Lisa Olveby sa...

Nog är hon en goding eran Eira, ett smittande leende från fotografierna och hon är så söt.

Har en bloggutmärkelse till dig på min blogg om du vill.

Kram

Frida Utter Eriksson sa...

Härligt med glada dagar! Här har det idag varit en glad men hektisk dag:-).

Vi måste snart ses igen!

Kram på er!!

lilla angelyne sa...

Angelica - Ellerhur!? Haha, det tänkte vi nog inte ens på! =D