söndag 17 januari 2010

58 saker om mig själv

1. Hur gammal är du om fem år?
30 år och 7 månader
.
2. Vem var den senaste du träffade?
Förutom Niclas och Eira träffade jag Eiras farfar, gammelfarmor och min faster igår.
.
3. Hur lång är du?
1,53 m (och en halv cm)
.
4. Vilken var den senaste film du såg?
Johan Falk - De fredlösa
.
5. Vem ringde du senast?
Ida
.
6. Hur löd ditt senaste SMS och till vem?
Till mormor "Hej mormor! Vi har tänt ljus hos mamma och Troysan. Kram från Oss"
.
7. Vad är dagens planer?
Stryka gardiner. Äta. Njuta av sista lediga dagen tillsammans för den här helgen.
.
8. Föredrar du att ringa eller skicka SMS?
Skicka SMS. Snabbt och ändå kan man få med så mycket.
.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Inget av ovanstående och de har heller aldrig varit.
Jag var inte planerad eller önskad.
.
10. När såg du senast din mamma?
20 december 2007
.
21. Vilken ögonfärg har du?
Grön-blå.
.
12. När vaknade du idag?
8.30 (chockad över att ha sovit hela natten).
.
13. Har du någongång hittat en katt?
Utomlands har det hänt att vi träffat på hemlösa katter. Men vet inte om det räknas som att hitta någon.
.
14. Vilken är din favoritplats?
Hemma i soffan med N och E.
.
15. Vilken plats föredrar du minst?
Affärer med mycket folk.
.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Färdigutbildad sjuksköterska. Gift. Förhoppningsvis har vi fått syskon till Troy och Eira och flyttat till hus. Jag hoppas även vi har möjligheten att resa.
.
17. Vad skrämde dig som barn?
Döden. Ensamhet. Ormar.
.
18. Vem fick dig att skratta senast?
Förmodligen Eira eller Niclas.
.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Jag äger vinylskivor som jag ärvt. Har tyvärr inte något att spela dem i.
.
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Två bärbara. Men en av dem är alltid ikopplad på samma ställe.
.
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Pyjamasbyxor, amningsbh och linne.
.
22. Hur många kuddar har du i sängen?
Två.
.
23. Har du någon gång spytt på fyllan?
Ja.
.
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Skor när jag dansar och utomhus, strumpor hemma och barfota i sanden på stranden eller i dansen.
.
25. Är du social?
Ja. Men jag har ett mycket stort behov av att vara själv eller med mina närmaste.
.
26. Vilken är din favoritglass?
Ben&Jerrys
.
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Betala av lån, resa (bjuda med hela stora familjen), spara för framtida husköp.
.
28. Tycker du om kinamat?
Jag gillar thai bättre.
.
29. Tycker du om kaffe?
Ja. Jag blev fast när jag började arbeta inom vården.
.
30. Vad dricker du till frukost?
Juice, kaffe, vatten och ibland nyponsoppa.
.
31. Sover du på någon särskild sida?
Jag behöver inte, men N vill alltid sova på höger sida av sängen.
.
32. Kan du spela poker?
Jag glömmer hur man gör mellan gångerna.
.
33. Tycker du om att mysa?
Mysa är mitt mellannamn.
.
34. Är du en beroendemänniska?
Ja, det mesta jag tar mig för blir jag beroende av på ett eller annat sätt.
.
35. Känner du någon med samma födelsedag som dig själv?
Ja, min svärfar.
.
36. Vill du ha barn?
Vi har två fantastiska barn och är så glad, stoltoch tacksam över dem. Att Troy inte lever här med oss kommer alltid vara min stora sorg. Min fina lille pojk. Om allt går väl vill vi gärna ha fler (levande) barn.
.
37. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska. Lite franska. Lite spanska. Några ord på tyska.
"Ich bin ein kartoffel". ;-)
.
38. Har du någonsin åkt ambulans?
Alldeles för många gånger.
.
39. Föredrar du havet eller en pool?
Havet.
.
40. Vad spenderar du helst pengar på?
För tillfället, kläder åt Eira.
Annars resor.
.
41. Äger du dyra smycken?
Ja. Även om de flesta mest är av sentimentalt värde.
.
42. Vad är det senaste du stoppade i munnen?
En romersk båge.
.
43. Vem är den roligaste människan du känner?
Ullis får, och har alltid fått, mig att skratta.
.
44. Välj ett ärr på din kropp?
Ärret efter kejsarsnittet med Troy. Ett ärr som alltid påminner mig om barnet jag vaggat och fött. Älskad och saknad.
.
45. Vad har du för ringsignal?
Det låter som en vanlig telefon.
.
46. Har du kvar klädesplagg sedan du var liten?
Oo ja. Flera kartonger på vinden. Mormor var lika galen i barnkläder som jag är.
.
47. Flirtar du mycket?
Det tror jag inte.
.
48. Vart togs din profilbild för din blogg?
Den med hjärtat på magen togs hemma. Troy i magen och Niclas händer som hjärta.

49. Kan du byta olja på bilen?
Jag har kunnat iaf. Det ingick i körkortsteorin (?).
.
50. Har du fått fortkörningsböter?
Nej, men en kamera har blinkat på mig.
.
51. Vilken var den senaste bok du läste?
Läste var "En shopaholic i väntans tider". Lyssnade på var "Tre sekunder".
.
52. Läser du dagstidningen?
Avesta tidning (även om det går väldigt fort att komma igenom). Har nu också fått en prenumeration på DN av svärfar -om jag kommer hinna/orka återstår att se.
.
53. Prenumererar du på någon veckotidning?
Mama och Vi föräldrar (blir dock bara "toaläsning").
.
54. Dansar du i bilen?
Dansar? Lite rytmiskt gung kanske.
.
55. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Rix FM
.
56. Vad var det senaste du krafsade ned på ett papper?
Min namnteckning på ett kvitto kanske.
.
57. När var du i kyrkan senast?
I december när fina Gustav döptes.
.
58. Vad ska du göra nu?
Fortsätta stryka gardiner.





1 kommentarer:

Linda sa...

Roligt att läsa! :-) Kram vännen