lördag 7 november 2009

fuskfirande

Tiden går så fort. Vi försöker ta vara på varje liten sekund, men det känns som om dygnet har alldeles för få timmar för allt underbart vi vill hinna med. Särskilt på helgerna då hela familjen är samlad.

Idag har jag tagit mig ett par minuter för att fixa lite med scrapbooken som jag började med under graviditeten. Bland annat fyllde jag i namnen på Eiras kompisar från föräldrargruppen som vi träffade i tisdags. Jättespännande var det att få höra allas förlossningsberättelser och att få se alla små minimänniskor. Tre flickor och tre pojkar. Alla har namn som börjar på A eller E.

Idag fuskfirade vi lite på Fars dag hos farmor och farfar eftersom farmor jobbar imorgon. Massa god mat. Har varit (första gången på länge, hmm till och med år) så sugen på vin och fick idag suget stillat av ett underbart alkoholfritt vin. Och ost och kex. Mmm.

Imorgon firar vi pappa N. Andra farsdag. Med barn, med barn. Förra året var allt annorlunda. Tungt och mörkt. Ingen Troy. Ingen Lilla liten i magen. Precis i denna sekund hör jag Eira vakna. Hon har sovit på pappas bröst och som varje kväll vaknar hon vid denna tid för det sista kvällsmålet. Att se hennes lilla kropp på i trygga pappas famn får mig att smälta. Mina underbara människor. Ni är min kärlek.

0 kommentarer: