onsdag 4 november 2009

hipp hipp hurra


Älskade lilla Eira, idag fyller du en månad. En månad fylld av den största kärlek. Du kom med ljuset i vårt liv. Du kom med lyckan. Älskade lilla liten, så efterlängtad. Dagen du kom började vår långa resa och jag är så oerhört lycklig över att få vara din mamma.



Dagarna går så fort. Eira växer och gör framsteg. Det är en framåt tjej som verkar vara tidig med det mesta. Men vi har inte bråttom. Allt har sin tid. Men leendet, fokuseringen med blicken och rullarna gör mig medveten om tidens framfart. Idag har vi planerat dop. Vi har en fantastisk präst. Jag trodde aldrig att vi skulle komma hit och att planera något glädjefullt är lite ovant. Det har funnits så mycket sorg i vårt liv. Glädjen är vacker. Storebror ska vara med på ett hörn. Det känns fint. Hela familjen samlad. Till slut.


3 kommentarer:

Ida Signe Li ^^ sa...

Så gosig! Och grattis, på "en månad och en dag"-dagen, eftersom jag är lite sen som vanligt :)

A sa...

Grattis önskar faster! saknar dig lilla liv.
Pussar

Ida Signe Li ^^ sa...

Gissa vilka jag såg i tidningen idag? :) Och tur det, då kom jag ihåg att hälsa till Smedjan - och de hälsar tillbaka. Vi satt och beundrade lilla Eira ett bra tag in på morgonsamlingen.