söndag 20 september 2009

vi är redo

Näe, det har inte kommit någon bebis än. Vi väntar och väntar.

I dagarna är det jobbiga datum. 19-20, de värsta dagarna i månaden som vanligt. Det liksom knakar i verkligheten. Spökar i hörnen. Undrar om det alltid kommer att vara så.

Dessutom är det idag 38+3, alltså den dagen i graviditeten med Troy som jag för sista gången kände hans sparkar. Lilla liten kanske känner detta på sig och har rört sig flitigt på morgonen. Imorgon är det följdaktligen 38+4 och det var den dagen som Troy föddes sjuk. Vi har bokat en tid hos BM så att jag ska få höra hjärtat. Jag litar inte riktigt på mig själv.

Kanske är det så att Lilla liten väntar lite med att komma, just för att vi ska passera dessa jobbiga dagar. Det är viktigt att vi har kraft, när det är dags. De ondaste förvärkarna från förra veckan är inte riktigt lika onda nu, vilket gör mig lite besviken. Men jag hoppas att de kommer igen när Lilla liten är redo. Vi är redo. När som helst.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Tänker på er!!!
//massa energi kramar Johanna

annika sa...

Hej!
Hittade din vackra och mycket berörande blogg...
Vill bara skicka dig en varm kram inför förlossningen! Följer er dag för dag nu.
Har en kille på 5år och en liten tjej på 11 mån, och har också läst till sjuksköterska i Falun!
KRAM //Annika

Robert & Elisabeth sa...

Hej Sandra och N!

Mycket spännande att vänta på lilla liten.

Jag tänker på er varje dag.

mvh

Elisabeth K