måndag 6 juli 2009

optimistsakerna

Åter tillbaka till den lugna vardagen. Åtminstone för min del. Dagen har tillbringats i återhämtande-av-sömnens tecken. Jag har kommit halvvägs genom "Män som hatar kvinnor" (ja, det är möjligt att jag är lite seg), vilken varit underhållningen för dagen, mellan lurarna.

N föll tillbaka i boandet och har nu på kvällskvisten rivit ned i stort sett allt kakel. Jag är nervös att vi snart får besök av någon missnöjd granne. Nervös blir jag också av köket som definitivt ser ut som en sophög. Det blir till att använda skygglappar ett tag. Troligtvis hinner vi inte få upp något nytt innan vi åker på vår lilla (ganska långa) roadtrip. Men det blir nog bra.

Igår visade fina svärmor en hel liten hög med underbara små optimist-bebis-saker. Fantastiskt. Än har vi inte vågat plocka fram något. Men vi har siktat in oss på en deadline. Tills dess får vi njuta av optimistsakerna som nu finns utspridda lite här och var.

Nu är det åter dags för lite aloe vera på de tusen betten som för var minut tycks föröka sig. Det kliar. Och kliar. Och kliar. Och kliar.

1 kommentarer:

Lisa Olveby sa...

Jag följer din graviditet med spänning och jag är glad för optimist-bebis-sakerna, att ni faktiskt vågar börja lita på hoppet.

Syster Yvonne var hit en dag och jag visade henne magbilden du har på bloggen, hennes första kommentar var "Åh fina Sandra, och vilken fin mage. Jag är övertygad om att det kommer gå bra för henne för hon kommer bli en jättebra mamma" och så rann tårarna på henne av lycka för din skull och tårar över Troy.

Du kommer bli en toppenmamma. Njut av magen, njut av sparkarna. Snart har du din lilla bebis i dina armar.

Kram