onsdag 8 juli 2009

dansens magi

Det finns få saker som kan påverka och beröra mig så mycket som dans kan. Dansen har i fler olika avseenden räddat livet på mig. Utan förmågan att uttrycka mig med min kropp hade jag dött inifrån. Så kom älskade N in i mitt liv och dansen blev mitt sätt att visa den kärlek jag inte kan beskriva med ord. Än idag har dansen en stor inverkan på mitt liv. Jag fullkomligt älskar att skapa dans och att se glädjen i de ögon som upptäcker dansens magi.

So you think you can dance är ett av mina favoritprogram. Tisdagar och onsdagar är numer veckans bästa och jag och N sitter laddade inför varje nytt program. Förra säsongen var de bästa någonsin och jag har svårt att tänka mig att något ska slå den, men för varje säsong tycks nya stjärnor dyka upp och jag hoppas att det blir en lika stor upplevelse denna gång.

Nedan följer två av mina absoluta favoriter från förra säsongen (både dansare och koreografier). Den ena (Katee & Joshua) vet jag att jag såg knappt en vecka efter Troys död och den, DE beskriver den smärta och outhärdliga maktlöshet jag kände då. För övrigt är Mia Michaels och Wade Robson överlägset de bästa koreograferna! Se och njut.





0 kommentarer: