fredag 5 juni 2009

stillhet

Dagen igår blev som jag tänkt. I stillhetens tecken. Det kom ett paket med posten - med böcker jag faktiskt vill läsa. Och läsa gjorde jag. Jag har en tendens att streckläsa, vilket leder till att jag ignorerar allt annat runt omkring mig. Första boken är sedan några timmar utläst och den bekanta tomheten har infunnit sig. Som att säga adjö till en gammal vän. Vännen i denna bok var Becky och boken heter Shopaholic and baby. Jag började läsa böckerna i Thailand och har med stort nöje följt hela serien. Lättläst, lättsmält, lättroat. Jag läser dem helst också på engelska eftersom jag ofta tycker svenska översättningar missar poängen.

Jag har också börjat med Lilla litens bok. Jag vill inte stressa fram något och därför tar det lite tid. Jag låter tiden gå.

Lilla liten kom för övrigt igång ordentligt igår på eftermiddagen. N fick gensvar på sina buffar och det lugnade mig ordentligt. Idag är det ännu lite bättre och jag hoppas att det fortsätter så.

Oro - vik hädan!


Kursiv

1 kommentarer:

Anonym sa...

älskar oxå shopaholic böckerna, helt underbart roliga!

tänker på dej ofta! Ta hand om er!
kram