onsdag 20 maj 2009

Tomhet

Jag har suttit här i flera timmar och liksom väntat på att orden och känslan ska finna mig. Det är en tung dag idag. Liksom det varit den 20e varje månad. Jag har två dagar i månaden där sorgen gör sig extra påmind. Svårt för andra att veta. Svårt för andra att hantera. Kanske skulle jag vilja bära sorgeslöjan just dessa dagar. Oftast finner jag känslan direkt när jag vaknar. Men idag är jag bara tom. Tomhet är kanske också en känsla. Tomheten känns tom och obekväm.

Det är den 20e maj och det är 10 månader och drygt sex timmar sedan vår lillkilles hjärta slutade slå. Liten älskad trollboll. Om jag kunde ge dig liv igen...


Dagen avslutas på ett fint sätt, terminsavslutning med spädbarnsfonden. Det skänker lugn och jag ser fram emot att träffa alla fina föräldrar.

4 kommentarer:

c sa...

Blir lika förvånad varje månadsdag det går så snabbt, men ändå inte. saknar dig lillprins o all tid du inte fick o all tid som jag inte får med dig, jag hade varit världens bästa barnvakt;)Pussa på mamma o pappa, världens finaste människor som älskar dig mest av allt!

lilla angelyne sa...

Carro - Tack underbara du för att du finns och aldrig viker från min sida, hur svår jag än är. Den orken och tålamodet du har är något helt beundransvärt. Min bästa, underbara, finaste vän!

c sa...

Gråter lite när du skriver så fint om mig, blir ju rörd ju.. love u <3

lilla angelyne sa...

Carro - Det är bara sanningen och jag är ledsen att jag inte säger det oftare. Love you!