torsdag 28 maj 2009

sista dagen och imorgon öppnas nya dörrar


Ett inlägg värt att fira.
Idag var min sista dag på den tredje terminen.
Det var den sista dagen (hoppas) i denna klass Distans VT08001.
Egentligen avslutas inte kursen förrän imorgon, men idag skickades det sista arbetet in.
Förutom detta faktum - att jag faktiskt har klarat av halva utbildningen "avgår" jag med flaggan i topp.
Jag gör en hole-in-one.
Jag gör en slam dunk.
Jag slår på stort.
Jag kammar hem hela priset.
Jag går och skaffar mig ett VG på "Sjuksköterskan som pedagog".
Och det känns helt underbart!
.
.
Än så länge känns det bara bra, men jag kan tänka mig att jag kommer att känna ett styng av avundsjuka när en ny termin tar form i höst och jag inte kommer vara en del av den.
Vad som väntar mig är ju något ännu bättre. Ett levande underbart barn (hoppas) och det är inget jag för allt i världen vill missa.
Och kanske blir det bra för mig med ett uppehåll.
Att börja på nytt.
Någon annanstans.
Nya perspektiv.

4 kommentarer:

Charlotte sa...

Grattis till VG! :-)

Linda sa...

Grattis vännen! Du är så duktig!!!

Kram!

Ida sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!

Ida Carlsson sa...

Du är verkligen jätteduktig! Du kommer bli en så bra sjuksköterska när du är klar sen! Kram!