onsdag 27 maj 2009

projekt bockas av

Mycket kan man säga om mitt jobb, men det finns en hel hög med fantastiska människor inblandade. Har precis avslutat ett samtal med vår löneadministratör som hjälpte mig igenom de senaste dagarnas ågren. Jag bockar av projekt för projekt på min lista och andas lite mer för varje gång.

Lilla liten lever rövare i magen. För varje dag känner jag hur det växer. Igår var det någon slags kroppsdel som fördes långsamt längs med sidan. Jag tror det är en riktig retsticka där inne. På tal om hur det växer har jag nu också gått upp de första två kilona, vilket visade sig i ett par byxor som inte tog sig längre upp än till höfterna. Denna graviditet följer den förra i viktkurvan. I vecka 24 (förra graviditeten) hade jag gått upp 4 kg. Sedan rasade det iväg. Jag hoppas på en låg viktuppgång denna graviditet, då jag hade en del att gå ned redan innan. Inget spelar någon som helst roll om vi bara åker hem med levande bebis. Men visst vore det skönt att hamna under +15 kg denna gång.

1 kommentarer:

Veronica -Jag har hållt en Ängel i min Famn. sa...

Hej du fina kämpande Mamma.
Jag är allt här inne och läser titt som tätt men är pinsamt dålig på att lämna kommentarer..Sorry!
Tack för dina fina uppmuntrande kommentarer på min blogg, jag har ju beslutat att inte publicera mina kommentarer eftersom jag har en del "elaka" anhängare. Som är nyfikna av helt fel anledning.
Jag har oxå beställt en viktuppgång gärna under 10 kilo strecket. =O) Men det går väl så där kan jag säga...
KramKram // Veronica