måndag 11 maj 2009

liten energikick

Så fick jag ett litet energiryck och medan kroppen inte ännu uppfattat vad som skulle hända passade jag på att diska (det såg ut som ett rövarslag i köket), fixa tvätt (sortera, tvätta, vika) samt styla sängen och ta kort på (inför ev. försäljning).

Dessutom har jag hunnit med att ringa försäkringskassan. Det har ju stört mig aningen att jag inte vet hur min föräldrarpenning eller SGI kommer att se ut, med tanke på den förra graviditeten, sjuskrivning och studier. Det visade sig att jag nojjat helt i onödan. Både SGI och föräldrarpenning är skyddad och beräknas på min heltidstjänst. PUUUH. Ett orosmoment mindre.

Det finns en del kvar i hemmet som skulle behöva fixas med. Kanske orkar jag.

Lilla liten sparkar på, det är underbart att känna. Illamåendet finns till och från, men är betydligt lugnare nu än i början. Morgnar och kvällar är fortfarande värst, men det är långt ifrån varje dag. Det sträcker en del i skinnet på magen, drar och stretar. Oroar mig ju fortfarande över ärret, men bm försäkrade, sist vi var där, att det inte alls ser konstigt ut. Tillit! Förra graviditeten klarade jag mig utan bristningar och kommer väl in i det sista hoppas på detsamma denna graviditet. Inte för att det bekymrar mig nämnvärt. Mindre skönhetsblessyrer och vad är väl det med ett levande barn i sin famn...

0 kommentarer: