fredag 17 april 2009

körkort, föreläsning och lilla liten

Ok. Ingen klarhet i jobbfrågan än. Jag väntar på besked från min UC, men är beredd på det värsta och på att koppla in facket. Jag vågar inte ens tänka på hur det kan bli med vår ekonomi om jag helt plötsligt har en 20% tjänst istället för 100%. Försöker slå bort dessa stressande tankar.

En hel hög med positiva strålar...

Min bästa, fina kusin Mia tog idag sitt efterlängtade körkort! Grattis underbara. Troys gudmor och även kommande lilla litens.

Nästa vecka åker jag och Carro på föreläsning i Falun. En föreläsning som handlar om vårdens bemötande av föräldrar som förlorar barn. Det är genom föräldrargruppen, som jag och Niclas deltar i, som vi blivit inbjudna att deltaga. N kan inte följa med. Men underbara C vill. Hennes ambition är ju dessutom att i framtiden studera till barnmorska (vilket med största säkerhet kommer passar henne utmärkt). Eftersom vi nu studerar till sjuksköterskor och faktiskt båda två nyligen blivit inkastade i en stor sorg - jag som förälder och C som anhörig (ja, jag ser C som min själssyster) - så känns det självklart att vi åker iväg. Föreläsningen handlar, som sagt, om när barn dör före födseln, vilket inte stämmer bokstavligt med min erfarenhet. Hade vi dock väntat en timme med att åka in hade det dock varit vår sanning så balansgången är tunn och jag hoppas att vi ska få ut mycket fint genom att deltaga.

Lilla liten knackar med jämna mellanrum från insidan. Det är vi mot världen. Vi och pappa. Älskade älskade.

Har även gjort den trevliga upptäckten att nästa kurs är enskilt arbete. Skönt - det är vad som passar mig bäst just nu. Att lägga upp studierna precis efter egen ork.

Nu längtar jag efter N som idag tagit bilen till skolan för att komma hem tidigare. Jag ska jobba några timmar så all tid är värdefull!

Trevlig helg!

1 kommentarer:

Anneli sa...

Vad roligt att du också ska till Falun. Jag och Linda ska dit. Då måste vi luncha ihop.
Kram Anneli