onsdag 22 april 2009

drömmar och viktig föreläsning

Natten gick förvånansvärt bra. Jag sov. Drömde livligt. Denna natten om Troy. Livliga drömmar har blivit en vana under denna graviditet. Ofta om Lilla liten. Fina drömma om levande barn. Men också mardrömmar med jagande i mörker och död. Inatt var det om Troy och det var som att uppleva inifrån honom. Jag såg mig själv ur hans ögon. Det skrämmer mig att det gjorde ont. Jag vill så gärna tro att han var smärtfri. Min lille pojk dog - precis som det var. Besynnerligt nog var jag inte nedstämd när jag vaknade. Lilla liten gjorde sig till känna direkt när jag vaknat och kanske hade detta något med känslan att göra. Annars har ett lugn vilat över mig idag.

För några timmar sedan kom vi hem från föreläsningen med Ingela Rådestad i Falun. Som väntat - mycket viktigt och givande. Återkommer vid ett senare tillfälle angående ämnet.

Niclas kom precis hem och vi ska åka tillbaka till Falun. Ikväll är det Spädbarnsfondens möte för föräldrar som förlorat barn. En fin avslutning på dagen. Vi ska åka över Borlänge dig för att få lite tid med varandra innan. Äta gott och bara ha det lugnt och skönt.

1 kommentarer:

*annorlunda mamma* sa...

Jag lämnar ett spår och tänker på dig, fast jag inte känner dig. Jag läser det du skriver och det hugger rakt i mig. Och drömmar har jag också om min bebis och varje dröm slutar med att han dör..

Kram Hannah..