tisdag 21 april 2009

lång dag

Lång dag och jag har svårt att varva ned. Undrar just hur natten kommer att bli. Har haft lite småont i magen och utåt ryggen. Orolig att det ska vara sammandragningar. Har dock inte stressat, så jag hoppas att det ska vara något annat. Ännu en sak att ta upp med BM. Förra veckans oro för diabetes har dock lagt sig.

Vi hade avslutning med föreningen idag. Lite planering inför nästa termin. Besviken? Kanske på att, trots att jag varit ledare i 4 år, inte kunde bli presenterad på grund av minnesförlust när det gällde vem jag är. Kanske aningen upprörd över avundsjuka och snorkiga miner också. Det skadar ingen med ett leende. Inte besviken på att showdancen kommer att leva vidare. Två fina tjejer leder vidare nästa termin när jag (vill tro) ska vara hemma med bebis. Många ivriga barnvakter anmälde sitt intresse, om jag skulle vilja hälsa på.

Jag och mormor har vårplanterat på graven idag. Det blev fint. Stenen har inte fixerats än och med det gjort kommer vi troligtvis behöva plantera om allt. Men just nu är det fint.

Nu blir det kväller. En lång dag väntar imorgon.

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Avundsjuka är aldrig klädsamt. Bara ledsamt och tråkigt, men mest för dem som är avundsjuka. Försök se det så!
(Inte alltid så lätt, jag vet)

lilla angelyne sa...

Charlotte - Visst är det så. Jag försöker istället vara stolt över det jag gjort bra;-). Såhär ett par dagar efteråt går det riktigt bra=)