torsdag 23 april 2009

lugn och harmoni

En lugn och (hittills) harmonisk dag.

Ägnade förmiddagen och delar av eftermiddagen åt studier. Vetenskapliga metoder börjar lida mot sitt slut och slutsatsen jag drar är att det ändå har varit en givande kurs. Idag bearbetades intervjun och transkriberades. Ett stort jobb. Större än jag trodde. Men jag är klar. Och nöjd.

BM-besök. Det är troligtvis sammandragningar jag haft. Vid täta graviditeter är det tydligen vanligt att man får tidigare och ofta smärtsamma sammandragningar. Detta är något vi ska ta upp på UL nästa vecka. Eventuellt kan en tappkontroll behöva göras. Vi avvaktar. Hb hade sjunkit drastiskt. Inget oroande men det bör inte sjunka mer nu. Konstigt, för den här veckan har jag ju känt mig hyfsat pigg.

Nu väntar laxen på bordet. Vi ska äta. N ska sedan jobba några timmar och jag ska ta en promenad för att köpa frimärken. Inom ett par dagar är det några som kommer få ett rosa kuvert i brevlådan.

0 kommentarer: