måndag 23 mars 2009

någon slags sjuka

Nja, jag är inte helt kry.

Den väntat intensiva helgen fick stå tillbaka en aning. Eller en aning var en underdrift. Rätt mycket är den sanna sanningen. Under länsdansen med jobbet i lördags kväll drabbades jag av den värsta magknip jag kan minnas att jag haft. Svimfärdig, kallsvettig och helt urlakad tog jag mig dock igenom kvällen men har sedan dess varit mer eller mindre däckad. Idag har magvärken lagt sig något. Magsjuka eller matförgiftning - svårt att veta. Svärmor har drabbats av detsamma, dock inte N eller svärfar vilket är underligt (men skönt såklart).

Min första hemska tanke var - jävlar nu har jag börjat blöda.

Men bebis verkar må bra, de små rörelserna finns där och något blod har inte skymtats. Magvärken är heller ett dugg lik den hemska molvärk som rådde vid missfallet, vilket också har kunnat lugna oroliga nerver något. Nej, det här är ett annat ont - som jag hoppas försvinner bort, snart.

Nu kryper jag in under filten igen.

Take Care

0 kommentarer: