fredag 20 mars 2009

den tjugonde, vårstädning och god mat











Vårfint kök

God mat i ugnen

.


Jag var tvungen att göra något idag. Något kreativt. Något med händerna. Orkar inte ligga och grubbla. Det är månadsdag idag och denna 20e är lika jobbig som tidigare. Lika tung och mörk. Egentligen hade jag kanske behövt vila. Det kommer bli en intensiv helg. Men kroppen ville annat. Och annat blev städning.

.
Och vilken städning sedan. Så här mycket har jag inte städat...ja, jag har inget minne av när.
Fönsterputsning, gardinbyte, dammning, dammsugning, renbädd i säng, vädra mattor, torka golv, stryka tvätt, tvätta, rensa garderober. You name it.

.
När jag började känna mig färdig trotsade jag vilt protesterande fogar och begav mig på gående fot till ICA. Handlade och lunkade sedan hem för att laga middag. Allt blev precis klart när älskling kom innanför dörren. Det doftar ljuvligt och nu ska jag ta dagens första välförtjänta paus. Let's dance börjar dessutom snart.

.
Mamma älskar dig Troy - alltid.

1 kommentarer:

Linda sa...

Vad duktig du är!! Och så fint ni verkar ha hemma!

Hoppas helgen varit fin!

Kram!