tisdag 24 mars 2009

återhämtning

Ok, jag tror att jag är tillbaka.

Återigen tar illamåendet vid emellan måltider och magens oroliga morrande har lugnat sig avsevärt. Idag är jag hungrig. Tidig frukost ledde till tidig lunch och trots intagande av mellanmål är jag middagshungrig nu. Det får bli ett lite stadigare mellanmål eftersom jag om ca en halvtimme måste bege mig iväg för att hinna till biblioteket som planerat och sedan dansen.

N och jag kommer inte träffas förrän jag kommer hem eftersom jag redan åkt när han kommer. Tycker det är jättetråkigt när han har så långa dagar. Även om jag skulle behöva fylla mina med studier (hemtenta, nytt moment + vårdpraktiska övningar imorgon) så är det så tomt och ensamt här. Imorgon blir det dock Eskilstuna och jag gissar på att den dagen går lite fortare (hoppas iaf de långa tågresorna gör det).

Såg skattebeskedet idag också. Blev inte mycket klokare. Eftersom vi gjorde en rejäl vinst när vi sålde lägenheten ska vi nu skatta på det, vilket betyder att en bilaga ska fyllas i och skickas in. Då vi lagt undan pengar av "vinsten", just för att kunna betala detta vet jag nu inte riktigt hur jag ska fylla i och hur mycket som sedan blir kvar. Jag tror det blir hyfsat och att oron inför sommaren kan stillas något.

Nu sprang tiden ifrån mig och helt plötsligt var det bara 20 minuter kvar. Dags att göra sig redo.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att höra att du mår lite bättre. Och att ni får pengar tillbaks på skatten. Härligt ! Lite klurigt att fylla i den där deklarationen om vinsten, men det går ändå rätt så snabbt.

Anonym sa...

Har något åt dig på min blogg
http://blogg.aftonbladet.se/4657

Kram

lilla angelyne sa...

Emmajohanna - Ja, lite klurigt är det allt. Det känns ju som om det var evigheter sedan. Har ni också fyllt i sådan bilaga?