söndag 8 februari 2009

allt möjligt - en vanlig annorlunda söndag

Jag jobbade i natt. Det blev inte mycket till sömn. Det är lite tråkigt att jobba så sällan. De passen som väl är, blir väldigt intensiva och bara flyger förbi. Natten tillbringades som sagt vaken mestadels. Svårt att sova. Imorse var det massor av snö, verkligen massor. N hämtade mig och på vägen hem lyckades vi fastna tre gånger.

Jag är inte en lätt person att behaga (som sambo tänker jag främst på). Kanske inte ens i vanliga fall, men särskilt inte nu. Jag är extremt känslig för lukter och har inte kunnat ta mig in i köket på ett par dagar för att det är något som luktar konstigt. Jag kan heller inte dricka ur våra glas om de blivit diskade i diskmaskinen, för det luktar så förfärligt av diskmedlet. Egentligen är det helt kört med alla lukter. Imorse ville jag absolut ha rostade smörgåsar och N, min älskade, skulle fixa. Men väl i brödrosten förstörde den hemska brödrostarlukten allt och vi fick avbryta projektet. Nej, krasst sett... det kommer inte bli en lätt graviditet på något plan. Men ack så lycklig jag är.

Livet --- Låt mig vara det...

Imorgon bär det av till E-tuna. Om jag inte minns fel skulle vi träna på att sätta PVK och liknande. Undrar vem som ska vara mitt offer - gummiAnn kanske.

Nu ropade N att maten är klar. Vi har börjat äta, fullt påklädda, med öppen balkongdörr för att illamående ska stilla sig någon under ätandet. Stackars, stackars N.

2 kommentarer:

Ida sa...

Underbara N!!
Tur att ni har varandra.
Snart ses vi min vän..=)
Kramar

Anonym sa...

Det låter så härligt och roligt när du beskriver din lukt-känslighet. Det är såklart inget vidare, men tänk att det är en liten där inne, magiskt !!!! stor kram