torsdag 20 november 2008

minnesdag och tenta

Vid överdosering av Heparin bör behandlingen ske under kontroll av APT-tid, Hb, serumelektrolyter och trombocyter (FASS.se).

Sitter och skriver det sista på farmakologin. Tentan handlar om ett fall, där en studerande iordningsställt fel dos Heparin. Intressant och livsfarligt. Tänk så fel det kan gå och vilka allvarliga konsekvenser det kan ge.

Ledig dag idag, skönt. Har fått en del gjort, bla skrivit klart tentan. Har även varit hos K, vilken tur att jag hade en tid inbokad en tung dag som denna. Träffade sedan C med dotter, mysigt.

4 månader sedan älskling lämnade oss med sina andetag. Tungt. SAKNAD!!




Positivt idag?
Vår kaktus blommar, sist den gjorde det var i november -07 och då blev jag gravid *hoppas*.

2 kommentarer:

Ida sa...

min kaktus blommar med!!
ett bra tecken=)
*hoppas ja med, så mycket att ja nästan spricker*
härligt att höra din röst idag!

pusskram/i

troystjärnan lyser extra stark över er i natt..

lilla angelyne sa...

Och svärmors och Angelicas, det måste väl vara ett tecken?!

Detsamma till dig min vän, härligt att höra din röst och att du mår bra under omständigheterna.

Kramar till din, min sanna frääänd