fredag 21 november 2008

en dag för S

Jag har precis tagit hand om mig själv. Jag skriver det som om det vore något unikt och beundransvärt. Kanske är det det, jag vet inte. Men klart är iallafall att jag nog är rätt så dålig på det.

Slutade idag klockan ett och fick lift med min kära C hem (min livlina i så många olika bemärkelser, hur skulle jag klara mig utan Dig, ja hur skulle jag?). N missade tåget imorse och tog därmed bilen till V-ås. Skönt att komma hem tidigt. Väl hemma och fram till nu har jag bara gjort saker som faller mig in. Inga måsten, inga krav.

Har duschat, inte bara för att göra mig ren som jag brukar, utan verkligen duschat. Kännt strålarna följa min kropp. Min kropp som jag än i dag inte vågar betrakta helt och hållet i spegeln. Min kropp som bär ett bevis på det ofattbara som hänt. Vattenstrålarna vet inte och tar ingen hänsyn till mitt ärr. Vattenstrålarna förnekar ingenting utan hjälper mig tillbaka till en kroppsuppfattning där jag känner att skinnet de faller mot är mitt skinn. Jag känner mig ny.

Ofta får jag ångestkänningar när jag inte vet vad jag ska göra, när jag liksom är oplanerad. Idag har jag klarat mig från det. Har, i omgångar, stått vid Troys minneshylla, tittat på hans bekymrade lilla ansikte och bara varit. Bara varit Troys mamma.

Nu sitter jag och väntar på N. Han är på väg hem från V-ås och vi ska åka vidare till hans föräldrar och bli bjudna på mat. Fredagsmys. Jag längtar efter N, det är vår kväll ikväll.


Positivt idag?
Har finally provat Ns nya leksak, Guitar Hero. Måste säga att jag är rätt bra, för att vara nybörjare. Gitarrfingrarna fungerar fortfarande. Får flashbacks och ler vid minnet av mina och Idas gitarrbravader. Två blonda tvillingar med alldeles för stora gitarrer på turné. Det var tider det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och hur skulle jag klara mig utan dig?Det går inte, det finns inte, det får helt enkelt ALDRIG hända.. Nu låter det som vi är ett par igen haha, love u lilla hjärtat!

älskadebarn sa...

Skönt att du haft en rba dag. Jag vill ha en sådan mätare som du ahr på din sida. Men jag förstår verkligen inte hur man gör när man ska skriva egna koder och sånt...kan du hjälpa mig tror du?

Anonym sa...

ha ha ja det var underbara tider..
"vandraren har ingenstans att gå.."
och våra papper flyger iväg med vinden i säterdalen..
mycket har vi upplevt tillsammans du och jag min vän.. men några kända gitarrister blidde vi då inte...=)

idag har troy vart busig, sitter och kastar ner snö på mig! alldeles vitt ute.. kan höra hur han fnissar åt mig när ja muttrar att snön inte ska komma förens till jul..