måndag 10 november 2008

Dr J

Precis kommit hem efter en lång dag utanför stadens gränser. Det känns i kroppen, den har varit på helspänn.

Läkaren J är fantastisk. Jag blir så varm i mitt hjärta när jag möter människor inom vården som inte är helt avpersonifierade. Dr J är ödmjuk. Han visar känslor och han har tid för oss. Vi gick igenom obduktionsprotokollet. Vår lille kille var helt frisk. Det visste vi visserligen redan. Men nu har vi det på papper och vi fick förklarat det som kunde väcka funderingar. Troy var helt frisk och det finns inget vi hade kunnat göra för att något skulle kunnat gå annorlunda. Det finns inget som tyder på att något skulle gå fel vid en kommande graviditet. Min pojke var frisk och jag gråter. Hur kan livet vara så orättvist?? Troy blödde ihjäl. Han förblödde och han slogs för sitt liv. Älskade lille kämpen.

Vi tackade Dr J. Så innerligt tackade jag honom för allt han gjort för oss. Hans sista ord innan vi gick...

"...jag är ledsen att det inte räckte."

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det gör ont i mig, det är så orättvist... Önskar jag kunde ge dig en stor varm kram! Ses vi på onsdag?

Anonym sa...

Svårt att finna ord. Så fruktansvärt orättvist och ledsamt.
Älskade lilla Troy

Anonym sa...

min underbaring!
vilken fin blog du har skapat, duktig du är! superfina (säger man tapeter..?) du har hittat

det gör ont i mej när det gör ont i dej.. kunde jag skulle ja trolla bort ditt onda.. lång bort dit aldrig nån hittar.

tittar på finaste pojken varje dag.
även fast det känns så ledsamt och tråkigt i hjärtat så kan jag ändå inte låta bli att le mot honom..
han är ju så underbar..

älskar dej/ din sanna fräänd

I carry your heart, I carry your heart in my heart<3

Anonym sa...

Åh så fina ord från läkaren, blev tårögd när jag läste det.
Delar din önskan om att bli gravid igen. Det är det enda jag vill oxå. Ska snart börja med IVF.
Tack för senast och hälsningen till Linus på hans 9-månaders dag.
Varm kram Anneli