fredag 3 oktober 2008

mor lilla mor

HURRA HURRA HURRA!
Älskade mamma fyller år idag. Tänk att snart har det gått ett år. Den 20 december flyttade lilla mamma till änglarnas land. Jag är ledsen att jag inte har fler "friska" minnen. Jag är ledsen att jag inte har så många minnen alls. Ibland kan jag höra din röst mamma. Jag kan höra dig fnissa hysteriskt, precis så som jag gör. Ett fniss som gör att hela kroppen skakar och man liksom måste ställa sig med benen i kors för att inte kissa på sig. Jag är nog ganska lik min mamma. Trots att jag vet att jag skiljer mig från allt hon gjort. Idag tröstar jag mig med att du inte är ensam. Troysan är inte ensam. Ni har varandra. Älskade älskade. Ett ljus för mamma. Ett ljus för Troysan och hans mormor.


Träffade en av de fina idag, med sin lilla dotter. Så glad jag är att få vara en del av andra människors liv, av andra människors historia. Vårt liv passerar inte bara obemärkt förbi. Vårt liv uppmärksammas av andra och vi får lov att ta del och uppmärksamma andra. Det betyder mycket, oerhört mycket.

0 kommentarer: