tisdag 30 september 2008

dåliga mönster

Idag har inte varit någon bra, "ta hand om mig-dag". Ätit jättedåligt och varit allmänt stressad över saker som jag vet att jag inte kan göra något åt. Men hur ska jag bryta detta dåliga mönster? Jag vet att det inte är bra, men vet inte hur jag ska ta mig ur det. Innerst inne vet jag att jag straffa mig själv. För vad vet jag inte. Men jag vet att jag har lätt för att "överskugga smärta". Om det gör ont någonstans är det så lätt att gömma känslan genom att se till att det gör ont någon annanstans.

Nåväl. Så började då den nya kursen igår, "mångkulturella möten inom hälsa och vård". Själva kursen verkar intressant, men upplägget för oss distanselever är som vanligt ingen höjdare. Först igår på eftermiddagen kom studiehandledningen ut. Idag hade vi upprop via chatten, vilket ingen informerat om. Min chatt fungerade naturligtvis inte så jag fick föra mailkontakt med läraren efteråt. Morr. Inte har jag några böcker heller. Ja nog är jag kanske ute i sista minuten, men när man inte får någon information är det ju svårt att veta.

Nu är jag sannerligen väldigt hungrig. N ska åka iväg och köpa thaimat. Gott. Något lär man ju fira den stora tv-kvällen med (idol, desperate housewives och finalen av so U think U can dance).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, om du inte redan läser kan jag rekomendera finnjonnas blogg. Marcus Birros tjejs blogg. Ett litet tips bara.

lilla angelyne sa...

tack för tipset. följer till och från.