torsdag 4 december 2014

livet hände

Hösten har varit omtumlande. Hela året har varit omtumlande. Upp och nedvänt.

I slutet av sommaren hände något som fick allt att stanna upp. Livet hände och en tidig morgon lyste ett litet blått plus plötsligt med sin närvaro. Ett litet hjärta tog sina första bultande slag och en ny plats inom mig började ta form. 




Men många val skulle göras. Många livsavgörande beslut skulle tas. Hur skulle vi våga? Hur skulle vi orka? Veckorna gick och tillslut, efter mycket stöd och ett moderkaksprov började vi förstå. Och längtan blev verklig.

Många har frågat oss och sagt att vi är modiga och starka. Det är vi inte. Inte jämt. Men vi älskar och vi har lärt oss att kärleken övervinner allt. Vad vi än gör, var vi än är. På olika platser eller alldeles bredvid. Kärleken
En ny liten människa i vår familj. En ny liten person som kommer finna sig en helt egen plats. Ett litet syskon. Av så mycket kärlek.

6 kommentarer:

Sofie Zidén sa...

Sandra du borde kanske byta karriär och skriva istället!
Det du skriver berör och känns alltid så mycket och äkta!
Stor kram och all lycka till dig och N och barnen ❤💜❤💜❤💜

Anonym sa...

<3 <3 <3 kärleken övervinner allt <3 <3 <3 "gammel-moffa"

Cecilia F sa...

Jag hittade hit i samband med att min yngsta dotter blev sjuk. Jag kikar in lite då och då, men har inte lämnat någon kommentar tidigare.
Allt du skriver berör så djupt, och även fast våra döttrar är sjuka på olika sätt(cancer), så känner jag igen mig i mycket av det du skriver.

Så underbart med ett litet syskon, stort grattis till er.

Kämpa på!
Styrkekram från en annan mamma

Terese E sa...

💜💜💜💜💜

Robert & Elisabeth sa...

Oh, så fantastiskt! Grattis till er och det lilla liv som växer i din mage. Tänk att få födas i en så älskande familj.

lilla angelyne sa...

Sofie - Tack fina du för de orden som värmde långt in i hjärtat! <3

Gammel-moffa - KRAM

Cecilia - Glad att se dig här även om jag önskar både för er och oss att det var av andra anledningar. Styrka till er!

Terese - KRAM

Elisabeth - Tack! <3