tisdag 30 september 2014

på trekvart

Jag fastnar lätt vid datum. Vid dagar, tider och händelser att minnas. Idag är det dagen då jag för fem år sedan sattes igång för förlossning med lilla liten i magen. Ja, det dröjer ju som bekant några dygn till innan det är födelsedag (på lördag). Som tur var hade jag ju ingen aning om vilken pärs som väntade innan hon äntligen skulle komma ut.

Just nu är livet lite på trekvart. Lite sådär varken eller. Vissa dagar känns helt ok, faktiskt riktigt bra, medan vissa är så tunga så tunga. Bra besked blandas med sådana jag helst velat slippa. Stora beslut ska tas, hela tiden. Beslut som både direkt och indirekt påverkar hela livet. Det är lite luddigt just nu, men jag ska förklara, i sinom tid.

Igår var jag med personalen på förskolan för att ge information om D på den nya avdelningen. Tidigare har jag varit lite rädd för överflytten. Tänkt att det kommer att bli jobbigt och svårt för D med en ny och relativit rörigare miljö. Men ju längre tiden gått desto bättre har det känts. Jag känner förtroende för personalen och jag känner att de visar intresse. Inte rädsla, mer en nyfikenhet och en vilja att göra det bästa. Jag tror att vi är redo. Inskolningen kommer att pågå under hösten, några timmar i taget. Som trygghet finns gamla avdelningen, bara en korridor bort.

2 kommentarer:

Robert & Elisabeth sa...

Det bästa med framtiden att den kommer en dag i sänder.
Varma tankar.

Nygårds Helle Jonsson sa...

Blir glad över att det känns bra på nya avdelningen!
Hoppas alla stora beslut blir det till det bästa för er allihop!!!!

Tänker på er.
Kram