fredag 23 augusti 2013

eviga väntan

Mindre bra dag. 

Kramp i badet, igen. Det känns som mitt fel då jag lät henne bada trots eftermiddag. Problemet är bara när vi ska våga dusch/bad. På förmiddagarna då hon är piggare är jag oftast ensam hemma och det innebär svårare läge om något händer. Hon älskar ju att bada, det är livskvalitet för henne. Allt gick bra idag tills jag skulle duscha av henne. Då PANG! Ledsamt. 

E hade bästisen här och de kom in i tumultet. Svårt att veta hur hon tog det, men jag förklarade och hon verkade ta det ok. Hjärtvärk.

Dr J ringde idag. Känner mig dock lite besviken. Allergiutredning först 9e sept vilket innebär att kosten ändå drar ut på tiden. Syrgasen kommer också ta längre tid och hon ville inte ta ställning till de ökade myoklonierna utan dr G som inte kommer förrän nästa vecka. Eviga väntan. 

Och nu ligger jag här. Ont i magen. Vaken. D sover för en gångs skull. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Denna ständiga oro är värdelös. Kram från mig till dig 💜
Jenny (Linn)

lilla angelyne sa...

Helt värdelös. Så tärande! <3