onsdag 28 november 2012

så mycket jag vill och önskar

Dagarna rullar på. Jag gör tredje veckan av fyra inom psykiatrin. Nästa vecka har jag bara tre dagar. Om. Ja, om jag lyckas hålla mig på benen vill säga. Imorse vaknade jag med ont i halsen och tungt huvud. Det utvecklades till frossa under eftermiddagen och nästan ingen röst. Illa. Har. Inte. Tid.

Utvecklingsledaren på flickornas förskola ringde idag för att meddela att det finns en resurs klar för D. Än så länge vet jag inte så mycket om personen, men jag hoppas att de har tänkt till vid sökandet. Nästa vecka kommer vår epilepsisjuksköterska från Falun för att informera på förskolan. Dessutom kommer F&F och gudmor I för att höra vad som sägs.

Helgen som var ägnade vi delvis åt bakning. Tjejerna fick egna kavlar och vi bakade pepparkakor. Mina goa små hjärtegryn. Jag längtar efter jul och ledighet. Längtar efter att få se deras miner och lycka. Åh, det finns så mycket jag vill och önskar. Det finns så mycket som jag själv saknade som barn och jag hoppas att mina små aldrig ska behöva känna det.


0 kommentarer: