söndag 15 juli 2012

utvecklingsfaser & visentparksbesök

God kväll!
Vi har haft en fin semesterstart. Ja, det är ju inte direkt semester för mig, men i och med att N är hemma, blir det ju annorlunda mot att vara själv om dagarna.
Naturligtvis inte själv - jag har ju tjejerna.
Men man skulle väl kunna säga att det är en rätt så...intensiv...utvecklingsfas vi går igenom. Med de båda.

E är definitivt i toppen av "kan-själv". Precis allt kan hon själv och när hon (ibland) inser att hon inte kan blir hon ursinnig.
Min duktiga tjej, som är så fantastisk. För någon månad sedan slutade hon sova med blöja också. Stort.
D är i stadiet där hon testar sina (och våra) gränser till max. Hon klättrar på allt och inget och skriker värre än brandlarmet när hon inte får som hon vill.

Igår tog vi en cykeltur, cirka en mil tur&retur till vår stads visentpark.
Det är mäktiga djur må jag säga och när en av hondjuren stirrade på mig höll jag nästan på att falla baklänges.
De har ordnat så fint nu att det var både ett mysigt café och stor (!) lekyta för barnen.
Perfekt och jag rekommenderar det varmt om någon har vägarna förbi.

 
Jag skrattade gott när jag såg att D hade somnat (hennes hjälm var i vägen så det gick inte att luta bakåt, så N fick hålla en hand medan han cyklade), men så kände jag plötsligt ett huvud bak i min rygg också.
Trötta små fior.

0 kommentarer: