tisdag 17 juli 2012

långa listan

Trött. Trött.

Trött i benen efter combat. Trött i själen efter läkarbesök i Falun.

Jag hade laddat med långa listan av saker jag ville ta upp och för en gångs skull kände jag att där fanns tid att få svar på allt. (han insåg nog också att han inte skulle komma undan...).

Allt är så krångligt bara. Och jag hatar semestertider. Om vi kunde trycka på paus skulle vi göra det. Men tyvärr fungerar det ju inte så. Iallafall tyckte drG inte att Absenor var rätt medicin för D (meeeeen!) så nu har vi bytt igen. Orfiril och Absenor har dock Valproat som verkningsbart ämne så vi behöver ingen ny upptrappning.

Angående bemötandet när jag ringde förra veckan gjordes en markering och drG skulle prata med läkaren. Det känns som om jag bara gnäller, men det är ju när jag träffar de som är bra som jag också inser vilka rötägg vi träffar på ibland. Naturligtvis skulle vi ha varit inlagda förra veckan. Naturligtvis var det lika akut (om inte mer) hemma som det var på akuten. Ja, jag får ta på mig det själv också. Jag hade kunnat åka in ändå, men ibland orkar jag bara inte hävda oss. Efter semestrarna ska vi ta itu med om det är aktuellt med epilepsilarm för oroliga nätter. Vi ska också få läkarutlåtande för både vårdbidrag och resursansökan till kommunen (för förskola). Det händer lite ändå.


Efter det långa läkarbesöket lunchade vi och intog sedan leklandet. Hoppstudstjotjim! Tjejerna, men kanske framförallt jag och N, var helt slut efter ett par timmar.

Ja och sedan var vi där vi började. Combat. Trött i benen. Trött i själen.

Hoppas ni haft en fin dag!

0 kommentarer: