måndag 28 maj 2012

med och utan

Måndag.

N och tjejerna har knallat iväg till matlagningen. Jag har fixat disken och läst igenom anteckningar från förra veckan. Det är hemstudier idag. Imorgon är det heldag i skolan. Sedan är det två eftermiddagar på onsdag & torsdag. Dålig planering av skolan. Det är inte helt kul att ha föreläsningar och redovisningar på seneftermiddagarna.


Igår var det morsdag. Den tredje med levande barn. Annars då? Den femte.
Med och utan. Alltid en pojke på axeln.
När familjen (äntligen) vaknade till igår kom E springande med paket till mig.
-Mamma, mamma, mamma. Är du inte nyfiken på vad som är i? Är du inte nyfiken?
Ja, hon talade iallafall inte om vad som var i  den här gången.
Där i fanns en underbar berlock till mitt armband. En mammaberlock.



På förmiddagen åkte vi till mormis med morsdagpresent. Ett foto av tjejerna.
Mormor är fotografisamlare (av höga mått), så nya fotografier är alltid en bra present.
Vi hann precis hem och äta lunch innan det var dags för mig och Eira att gå iväg till parken för Mora Träsk. E var lite förskräckt, men så kände hon igen sångerna och tyckte att det var jätteroligt.

Eftermiddagen spenderades sedan hos F&F. Bästa svärmorfick Jungstedts nya bok.
flickorna fick premiärbada och vi åt middag tillsammans.
En fin avslutning på en fin helg.



Nu ska jag ta fart igen. Jag vet bara inte riktigt vart. Jag känner att jag inte riktigt vet var jag ska lägga fokus. Nåväl. Det är slutspurten nu.

0 kommentarer: